سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش پخت شیرینی و نان

نظر

حلوا یک محصول سنتی و بسیار قدیمی در ایران است که مادران ایرانی در هنگام دورهمی های شبانه و در مراسمی همچون مراسمات عزاداری این از این دسر استفاده می کردند که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد و آموزش تولید آن را به شما خواهیم داد و خواهیم گفت که چگونه می‌توانید آن را در خانه و کمترین امکانات درست کنید.

برای درست کردن حلوا نیاز به به مواد اولیه بسیار زیادی نیست و می توانید با کمترین مواد آن را درست کنیم و همچنین اگر مشتاق آموزش دیگر محصولات همچون شیرینی و نان ها هستید می توانید به وبلاگ دوم ما نیز مراجعه کنید.

مواد اولیه پخت حلوا

آرد گندم 2 پیمانه

شکر 1/5 پیمانه

روغن 1 پیمانه

گلاب1/3 پیمانه

پودر هل 1/2 ق چ

پودر زعفران 1/2 ق چ

کره :25 گرم 

آموزش درست کردن حلوا خوشمزه

برای درست کردن حلوای خوشمزه و ساده ابتدا باید شهرداران را درست کنیم که برای این کار نیاز به آب و شکر می باشد باید این دو محصول را با هم در روی واحدها و بر روی حرارت با هم مخلوط کرده تا شکر بر اثر حرارت آب شود.

بعد از آب شدن شکر در مرحله آخر نیاز به این است که پودر هل و زعفران و گلاب را به آن اضافه نمایید.

حال آنها را کمی مخلوط میکنیم و از روی حرارت بر می داریم تا بر اثر حرارت بوی گلاب از بین نرود.

در مرحله بعد نوبت به آرد است که آن را باید عمل کنیم تا درون مواد گلوله گلوله نشود و بر روی یک سر درون هر وقت آن را تفت داده تا خامی آرد برطرف شده و رنگ کرم رنگ به خود بگیرد.

 در یک ظرف دیگر روغن و کره را با هم مخلوط میکنیم تا به صورت کامل آب شده و کم کم آرد مان اضافه می کنیم تا رنگ طلایی به خود بگیرد.

 در مرحله آخر باید کاری که انجام بدیم این است که شهد حلوا را با مخلوط آرد و روغن مخلوط نمایید تا به صورت یکدست در آید باید در این مرحله توجه داشته باشید که مواد باید کم کم با هم مخلوط شوند و در حالت کلی باید یک شکل یکنواخت به خود بگیرند.

 این مواد بر روی حرارت حلوای ما آماده است و می توانید به همراه عزیزان نوش‌جان کنید.